How to build a good customer relationship

4 از 5 (3 نظر)

چگونگی ایجاد یک ارتباط خوب با مشتری

برقراری ارتباط با دیگران یک هنر می باشد و استفاده کردن از این هنر برای رشد و پیشرفت اهداف و همچنین نحوه ی برخورد با مشتری بسیار تاثیر گذار می باش، هیچ چیزی همانند یک صحبت دلنشین نمی تواند رضایت مشتریان را در طولانی مدت حفظ نماید.موقعی که شما با صبر و حوصله و با استفاده از روش های خاصی اطلاعات را به مشتری انتقال می دهید ، بازدهی بسیار خوبی را در کسب‌ و‌ کار خود مشاهده خواهید نمود.به این موضوع اطمینان داشته باشید که این بازدهی به مراتب بهتر از ارائه کوپن‌های تخفیف و لوگوی جدید وب‌ سایت‌تان می باشد .ارائه خدمات مناسب به کاربران، یکی از عوامل اصلی موفقیت شما می باشد و نحوه برخورد صحیح با مشتری نیز یکی از فاکتورهای اصلی ارائه خدمات خوب به مشتری است.اولین اصل در ارائه خدمات به مشتریان این است که با انسان‌ها، مانند یک انسان برخورد کنید. در حقیقت، معنی این اصل، همان جمله‌ی معروفی است که می‌گوید: “با دیگران همانطور برخورد کن که دوست داری با تو برخورد شود!”. اگر این اصل را در ذهن خود و کارکنان مجموعه‌تان جا بیاندازید، مطمئن باشید که به نتایج بسیار خوبی دست می‌یابید.

Customer-relationship

 

1. احترام اولیه مهم است.

در اولین برخورد با مشتری شما چه رفتاری می کنید؟ آیا به مشتری احترام می گذارید؟ آیا به او سلام و خوش آمد می گویید؟ رفتار اولیه مطلوب در برخورد با مشتری می تواند تاثیر فوق العاده ای در مشتری و احتمالاً در تصمیم گیری خرید وی بگذارد.

مراقب باشید در اولین برخورد باید تماس چشمی و لبخند داشته باشید، مشتری را به مشاهده اقلام و یا به نشستن دعوت کنید.

2. مراقب رفتارهای ملال آور باشید.

یکی از بدترین رفتارهایی که احتمالا بسیاری از شما با آن مواجه شده اید و از فروشنده ها دیده اید، حرکت مدام پشت سر مشتری است، یا بهتر بگویم تعقیب مشتری.

این موضوع در فروشگاه های لباس زنانه و مانتو فروشی ها زیاد دیده می شود که خانم فروشنده مدام با شما حرکت می کند و تا در کنار لباسی بیاستید، فوراً به سراغتان می آید و شروع به توضیح می کند، بدون اینکه شما از او درخواست کمکی کرده باشید.

مراقب باشید، فروشنده حرفه ای در برخورد با مشتری هم کاملاً حرفه ای عمل می کند. او فاصله خود با مشتری را حفظ می کند. مشتری گاهاً نیازمند سکوت و آرامش برای انتخاب جنسش است. فروشنده حرفه ای تمام حواسش جمع مشتری است که بلافاصله پس از کوچکترین اشاره مشتری برای توضیح نزد او برود.

3. ایستاده باشید.

زمانی که قرار است با مشتری صحبت کنید، یا از مشتری بخواهید بنشیند و یا اگر این امکان فراهم نیست شما هم بایستید. اینکه شما بنشینید و مشتری ایستاده باشد اصلاً کار صحیح و مودبانه ای در فروشندگی و برخورد با مشتری نیست.

4. با مشتری شاکی، حرفه ای برخورد کنید.

گاهاً دیده می شود مشتری شاکی پیش فروشنده ای میاد و شکایت می کند. فروشنده هم بلافاصله شروع به دفاع از خود کرده و در آخر بین فروشنده و مشتری یک دعوا لفظی صورت می گیرد و مشتری با ناراحتی تمام از فروشگاه می رود. رفتار با مشتری شاکی نیازمند آگاهی و دانش است، نیازمند رفتاری حرفه ای است که اگر صحیح این برخورد انجام شود این مشتری تبدیل به مشتری وفادار می شود.

5. در مقابل مشتری از مشتری های قبلی بد نگویید.

شاید شما هم دیده باشید که فردی از پیش فروشنده می رود و فروشنده پس گفتن چند ناسزا به آن فرد رو به شما کرده و می گوید گیر عجب آدم هایی افتادیم، بخاطر 1000 تومن این همه چونه زد.

هیچ گاه در مقابل مشتری به کسی انتقاد نکنید و یا پشت سر مشتری های دیگر بدگویی نکنید.

 

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

 

کد BSC : 66375117127242024488342799-18716;