انواع روش‌های ایمیل مارکتینگ

4 از 5 (3 نظر)

انواع روش‌های بازاریابی ایمیلی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از طریق ایمیل نیز می‌توانید بازاریابی موثر و اثرگذاری را انجام دهید نام دیگر بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ است که تنها وظیفه‌ی فروش را برعهده ندارد بلکه شما می‌توانید بر‌ای کارها و امور مختلف و گوناگون خود از آن در سایت و کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید.

ایمیل مارکتینگ فو‌اید بیشماری دارد اعم از:

  • متعهد بودن کاربر به سایت
  • تبلیغات
  • برند سازی
  • فروش

انواع روش‌های ایمیل مارکتینگ

 -  وفاداری کاربر به سایت

مدل‌های مانند خبرنامه و یا مشاوره و راهنمایی، روش‌هایی در بازاریابی ایمیلی هستند که به منظور ایجاد وافاداری و رضایت کاربر ایجاد می‌شود. در این موارد شما باید با ارسال ایمیل‌های منظم کاربر را به سایت علاقه‌مند کرده تا بهتر همراه شما باشد. البته توجه داشته باشید که در بازاریابی ایمیلی شما باید بتوانید تراکنش مالی ایجاد کنید اما این روش هم جز مباحث ایمیل مارکتینگ بوده و می‌توانید به همراه روش بعد که برندسازی است در نهایت برای شما سود مالی نیز به‌همراه داشته باشد.

 -  برند سازی

روش دوم که از طریق راه‌های قبلی نیز قابل انجام است، بحث برند سازی (Branding) است. برای مثال اگر در یک صفحه از سایت خود که برای مثال نمایندگی لوازم بهداشتی هستید، فیلد ارسال ایمیل را برای مشاوره گذاشته‌اید باید از طریق ایمیل‌ها خدمات و محصولات خود را به همراه ویژگی‌های برند، ارسال کنید. تمامی روش‌های مطرح شده می‌توانند به صورت تکی و یا در راستای یک دیگر باشند. به همین منظور وقتی برند سازی در حال انجام بود می‌توانید کمی تبلیغ را نیز چاشنی کار کنید.

 -  تبلیغات

در ادامه روش قبل، می‌توانید مرحله به مرحله سری محصولات خود را معرفی کنید. این مدل از تبلیغات کاملا با آن ارسال ایمیل انبوه تفاوت دارد، بلکه شما به کاربری که به موضوع شما علاقه‌مند بوده دارید محصولات خود را معرفی می‌کنید. نکته مهم اینجاست که نباید به قصد فروش آن‌ها تبلیغ کنید و قیمت بدهید. معرفی به همراه لینک که بتوانند مشخصات کامل را در سایت مشاهده کنند.

 -  فروش

روش پایانی در بازاریابی ایمیلی ، حالتی است که شما قصد دارید به صورت مستقیم یک محصول را به فروش برسانید. در این مدل از بازاریابی باید هوشمندانه عمل کنید و همینطور بی‌برنامه محصولات را در لیست ایمیل وارد نکنید. اول اینکه محصولات مهم و پیشنهادی شما باید ایمیل شوند و دوم هم اینکه درست زمان عرضه این‌کار را انجام دهید. برای بازدهی بهتر نیز می‌توانید در روز عرضه و یا هفته ابتدایی عرضه با تخفیف این محصول را عرضه کنید. از همین رو انتشار محصولات در مناسبت‌های خاص می‌تواند بهانه خوبی برای ترغیب کاربر برای خرید با کد تخفیف ویژه شما باشد.

Email-Marketing-Indicators

 

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : 66375117127412024-1267516169-18792;