اهمیت ایمیل مارکتینگ

4 از 5 (3 نظر)

ايميل مارکتينگ چيست؟

بازاریابی به اشکال مختلفی انجام شود. در گذشته بازاریابی از طریق پخش بروشور، کاتالوگ، چاپ بنر و ... صورت می‏‎گرفت. پس از مدتی شیوه‎های دیگری نیز روی کار آمد؛ از جمله، استخدام بازاریابان حضوری بودند که مسئولیت آنان، حضور در بازارهای تجاری و صحبت مستقیم با مشتریان بود. در این روش بازاریاب باید از فن بیان و آراستگی ظاهری برخودار باشد تا بتواند بر مشتریان تاثیرات مطلوب بر جای گذارد و آنان را برای خرید محصولات ترغیب نماید.

 

 

What-is-Email-Marketing-

با ورود اینترنت به زندگی بشر، شاهد ایجاد بازاریابی اینترنتی به بازارهای تجاری هستیم. در حال حاضر این شیوه بازاریابی به یکی از مشاغل تخصصی و در عین حال پردرآمد تبدیل شده است. در بازاریابی اینترنتی، داشتن قلم روان و تسلط بر فنون نویسندگی، تاثیر زیادی بر معرفی محصولات به بهترین شکل ممکن دارد. به این نوع بازاریابی، کانتنت مارکتینگ (Content Marketing) یا بازاریابی محتوا گفته می‏‎شود. اینترنت یک شبکه سراسری است که بصورت گسترده در اختیار کاربران قرار گرفته است و می‏‎توان به اشکال مختلف از آنها استفاده‎های تجاری نمود. با توجه به این امر، بازاریابی محتوا تنها یک روش برای تبلیغات و معرفی محصولات در فضای اینترنتی محسوب می‏شود و در کنار آن باید روش‎های دیگری از قبیل راه اندازی کمپین‎ تبلیغاتی، وبلاگ، ساخت بنر، تبلیغات در سایر سایت‎ها و .... مورد توجه قرار بگیرند.

 

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال ایمیل با سرعت بالا به میلیون ها نفر در سطح کشور است که با هدف معرفی محصولات صورت می گیرد و حاصل آن افزایش تعداد بازدیدکننده سایت می‏‎باشد. ایمیل مارکتینگ نیز یکی از روش‎های تبلیغاتی در دنیای اینترنتی به شمار می‏‎رود که در سال‎های اخیر مورد توجه فعالان حوزه اقتصادی و تجاری قرار گرفته است. در این روش، مطالب مورد نظر بازاریاب ها، از طریق ایمیل به مشتریان ارسال می‏‎شود.

ایمیل می‏‎تواند یک متن خلاصه شده به همراه لینک صفحه، تصویر، متن کامل، توضیحات اولیه و ... باشد. در هر صورت باید بتواند مشتریان را به سمت خود جذب نماید. در ایمیل مارکتینگ، ایمیل‎ها بصورت مجزا و جداگانه به مشتریان ارسال می‏‎شوند. زمانی که بوسیله این ایمیل‎ها بتوان محصولات جدید خود را به کاربران ارسال کرد، بازاریابی ایمیل انجام شده است. در غیر اینصورت ارسال ایمیل، به معنای خبررسانی خواهد بود.

 

علت اهمیت ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی با ایمیل یک ابزار با کارآمدی بالا محسوب می‏‎شود که علت این امر به شکل زیر قابل بررسی است:

به جای انتظار برای بازدید مشتریان از سایت، می‏‎توان آنها را در مدت زمان کوتاهی به سمت سایت خود هدایت نمود.

مدیران سایت خود تعیین کننده زمان بارگذاری و انتشار محتویات می‏‎باشند. از اینرو ممکن است مشتریان اطلاعی از انتشار محتویات جدید سایت نداشته باشند که با ایمیل مارکتینگ، می توان آنها را مطلع نمود.

ایمیل ابزاری عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور محسوب می‏‎شود و از اینرو می‏‎تواند سرعت پاسخگوئی و سرمایه فروش را افزایش ‏‎دهد. به عنوان مثال، با ارسال یک ایمیل می‏‎توان در هفته بعد پاسخ آن را دریافت نمود.

 

شرایط ایمیل مارکتینگ

باید توجه داشت که تمامی ایمیل‎های ارسالی به قسمت INBOX دریافت کنندگان وارد شوند و نه در بخش Spam  ایمیل آنها.

ایمیل‎ها باید به روز، معتبر و با استفاده از روش‎های حساب شده جمع آوری شده باشند.

زمان ارسال ایمیل‎ها باید منطقی باشد و در عین حال از زیاده روی و مزاحمت‎های بیش از حد جلوگیری شود.

محتوای ایمیل‎ها باید منطبق بر واقعیت باشند و از جنجال‎های تبلیغاتی خودداری شود.

دریافت کننده ایمیل باید بتواند با اختیار خود از لیست دریافت کنندگان پیام، خارج شود.

در متن های ارسالی، باید آدرس سایت قرار بگیرد.

بیان آماری از میزان ایمیل‎های ارسال شده، بازدیدکننده‎ها و مواردی از این دست به دریافت کننده ایمیل، تاثیر شگرفی بر تاثیر گذاری ایمیل مارکتینگ دارد.

ایمیل‎های ارسالی باید طبقه بندی شده باشند.

 

مزایای ایمیل مارکتینگ

از طریق بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ، شرکت‎ها می‏‎توانند محصولات و خدمات خود را با كمترين هزينه و زمان، به میليون ها نفر در سرتاسر جهان معرفي کنند. در این روش، با توجه به نوع خدمات و محصولات مي توان قشر خاصي از كاربران را براي معرفي محصولات انتخاب نمود و اين خود دليلي است بر هدفمند بودن اين شيوه تبليغاتي می باشد.

 

دسته بندی ایمیل‎ها در بازاریابی

خبرنامه که توسط بسیاری از شرکت‎ها و گروه‎های تجاری و غیر تجاری مورد استفاده قرار می‏‎گیرد تا بهتر و بیشتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمایند و آنها را از آخرین مطالب و اخبار سایت خود مطلع سازند.

 دایجست (DIGEST) که در آنها خلاصه ای از فعالیت‎های انجام شده و پیشنهادات برای هفته‎ها و یا ماه‎های آتی، پیش بینی می‏‎شود.

ایمیل‎های اختصاصی که تنها در رابطه با یک موضوع خاص اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار می‏‎دهند، مورد استفاده بسیاری از شرکتها قرار می گیرند تا در مورد محصولی که به تازگی منتشر کرده اند اطلاع رسانی نمایند و کاربران را دعوت به استفاده از آنها کنند.

ایمیل‎های تبلیغاتی زمانی استفاده می‏‎شوند که مثلا به یک وب سایت وجوهی را پرداخت می‏‎کنید تا در خبرنامه خود برای شما تبلیغات نماید.

ایمیل‎های تبادلی در پایان عملیاتی که کاربر برای عضویت در سایت انجام داده است، برای وی ارسال می‏‎گردد. برای مثال، زمانی که کاربر در یک وب سایت عضو می‏‎شود، برای وی ایمیل تبریک خوش آمدگویی ارسال می‏‎شود.

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : 66375117127232024-1259726882-31512;