نمونه هایی از ایمیل مارکتینگ موفق آمازون

4 از 5 (3 نظر)

نمونه هایی از ایمیل مارکتینگ موفق آمازون

شرکت آمازون یکی از شرکت های موفق در زمینه ی تجارت الکترونیک است که ۳۰ درصد از بازار امریکا را گرفته است. اما نکته ای که حایز اهمیت است آن است که این شرکت خود به خود به این درجه نرسیده و یکی از راه هایی که به آن کمک بسیاری کرده است ایجاد کمپین های موفق ایمیل مارکتینگ است.

شرکت آمازون دارای ۲۳۷ میلیون مشتری فعال است. این شرکت همانند بقیه شرکت ها به نرم افزارها و ابزارهایی دسترسی دارد که اکثریت مردم آن را در کسب و کارهای خود استفاده می کنند، پس دلایل موفقیت این شرکت به نسبت بقیه شرکت ها در چیست؟ آمازون بر پایه ی خلاقیت و نوآوری ساخته شده است و این شرکت در قسمت ایمیل مارکتینگ خود، بر پیام های تبلیغاتی و خبرنامه ها بیشتر متکی است.

یکی دیگر از دلایل موفقیت آمازون در حوزه ایمیل مارکتینگ، این است که برخلاف اکثر شرکت های تجاری، ایمیل های شخصی سازی شده برای کاربران خود ارسال می کند. به عبارتی دیگر، جهت ارسال ایمیل به افراد مختلف، سعی شده متناسب با سن، جنسیت و حتی خواسته هایی که ممکن است نیاز مشتری باشد ارسال شود تا ارتباطی عمیق تر با مشتری برقرار شود.۳ دلیل موفقیت از نگاه آمازون، الویت قراردادن مشتری، سرمایه گذاری و صبور بودن است و شخصی سازی ایمیل ها، یکی از بهترین راه کارها به معنی اهمیت بیشتر به مشتری و نیازهای آن است.

mail

 

در این مقاله به ۷ مدل از ایمیل های ارسالی آمازون می پردازیم:

۱- ایمیل های خوش آمدگویی

در این مرحله، آمازون از شما اطلاعات آن چنانی ندارد در نتیجه ایمیل خوش آمد گویی برای شما می فرستد و اطلاعات مختصری از محصولات خود را برای شما ارسال می کند. در میان متون ایمیل، یک دکمه ی CTA زرد رنگ طراحی شده است. اطلاعاتی که در این ایمیل به کاربر داده می شود شاید ضروری نباشد اما باعث یک حس کنجکاوی در وجود آن ها می شود و کم کم یکسری اطلاعات شخصی از کاربر به دست می آورد که در ارسال ایمیل های بعدی می تواند موثر باشد.

۲- رسید خرید کالا

این نوع از ایمیل ها برای انتقال اطلاعات ضروری در مورد خرید مشتریان طراحی شده است تا بتوانند آن ها را به عنوان سوابق خرید خود نگهداری کنند. همچنین یک سری لینک هایی از طریق ایمیل برای کاربران ارسال می کند که با کلیک بر روی آن، می توانند سفارش های خود را پیگیری کنند، نظرات خود را بنویسند و اقدام به خرید بعدی کنند.

۳- رسید حمل و نقل

این ایمیل تقریباً مشابه رسید خرید کالا است با این تفاوت که به جای پیگیری از طریق رسید سفارش، از طریق لینک زرد رنگ می‌توانند به‌ طور مستقیم سفارش خود را دنبال کنند. این ایمیل حاوی گزینه ای به نام “سفارشات شما” است که با کلیک بر روی آن، شما را به صفحه سفارشات تان منتقل می‌کند و شما را قادر به کنترل حمل و نقل سفارشات می‌سازد.

۴- ایمیل تشکر و قدردانی

محتوای این ایمیل به این صورت است که: (به خاطر خرید شما از آمازون متشکریم. راه های زیادی برای خرید های بیشتر از آمازون وجود دارد.)

علاوه بر آن، آمازون در این ایمیل، راه های ارتباطی که میان خود و مشتریان وجود دارد را به صورت کامل قرار داده است تا مسیر را برای خرید، آسان تر کند.

Amazon Prime: پرداخت هزینه سالانه برای حمل و نقل دو روزه و دیگر منافع عضویت.

Amazon App: اپلیکیشن آمازون را نصب کنید و از طریق گوشی‌های هوشمند خود از آمازون خرید کنید.

Gold Box: معاملات در مورد محصولات، دانلودها و حتی حوادث در منطقه شما را ارائه می‌دهد.

Subscribe & Save: هر محصولی که می‌خواهید را ثبت‌نام کنید و آمازون هر ماه به‌طور اتوماتیک آن را برای شما خریداری می‌کند.

Kindle: کتاب بخوانید و بخرید.

Fire Tablets: راه‌هایی برای خرید از طریق تبلت‌ها

Amazon Fire TV: با عضویت کاربران، به آن‌ها اجازه دسترسی به محتوای دیجیتالی را می‌دهند؛ مانند Roku و Apple TV .

Fire Phone: تلفن‌های هوشمندی که با عضویت اولیه ایجاد می‌شود و از مشتریان آمازون پشتیبانی می‌کند.

Facebook: از طریق فیسبوک، در معاملات به روز باشید.

Twitter: با یک هشتگ، آیتم‌ها را به لیست علاقه‌مندی خود اضافه کنید.

محتوای این ایمیل ارسالی کاملا تبلیغاتی است اما برای آن دسته از مشتریانی که از گزینه های بالا اطلاع ندارند، می تواند بسیار مفید باشد.

۵_ دعوت

پس از باز کردن حساب کاربری و انجام دو خرید مرتبط با لباس و فشن، آمازون ایمیلی برای شما ارسال می کند مبنی بر پیوستن به یک وب سایت به نام myhabit.com که در حوزه ی لباس، مد و فشن فعالیت می کند، به شما ارسال می کند. آمازون نیز بخاطره شناخت نسبی که از شما پیدا کرده، در صدد معرفی سایت هایی است که مورد علاقه ی شماست و شما را به خرید بیشتر، تشویق کند. از طرفی در تلاش برای ایجاد خرید مکرر در وجود شماست زیرا که براساس گفته nir eyal ، تکرار، سریع ترین راه ساخت یک عادت جدید است.


۶- ایمیل‌های Upsell(فروش بالا)

امریکایی ها در سال ۲۰۱۳، مبلغ ۵۵ میلیارد دلار برای حیوانات خانگی خود هزینه کرده اند که این نشان دهنده ی میزان اهمیت به این موضوع است. با توجه به این آمار، می توان بازار مناسبی در این حوزه ساخت و با ارسال ایمیل های هدفمند، کاربران را تشویق به خرید کرد. البته این در صورتی است که آمازون با  دقت به سابقه ی خرید شما، پی به داشتن حیوان خانگی ببرد و در نهایت انتظار خرید مایحتاج آن را دارد. او این انتظار را به شکل روبرو بیان می‌کند” همان ‌طور که می‌ دانید، به چیزهایی برای سگ خود احتیاج دارید و همچنین ممکن است بتوانید از طریق کلیک بر روی لینک و خرید، در هزینه ‌های خود صرفه ‌جویی کنید”.

رنگ زرد موجود در ایمیل، از شما می خواهد وقت زیادی روی متن ایمیل نگذارید و بر روی لینک کلیک کرده تا شما را به صفحه ای مملو از کالاهایی مرتبط با حیوانات خانگی راهنمایی کند.

۷- ایمیل نظر سنجی از مشتریان

یکی از عوامل تاثیر گذار در خرید محصول از آمازون و یا هر شرکتی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می کند، خواندن نظرات مردم راجب تجربه استفاده از محصول مورد نظر است. آمازون اولین شرکتی بود که پس از هر خرید، از مشتریان خود در مورد محصول، نظرخواهی می ‌کرد. آمازون حتی نظرات منفی و خنده دار هر کاربر را حفظ کرده و به مجموعه ای از نظرات امتیاز می دهد و آن ها را رتبه بندی می کند.

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

 
کد BSC : 66375117127462024-2102101226-18952;