برگزاری مسابقه پیامکی

4.25 از 5 (4 نظر)

نحوه برگزاری یک مسابقه پیامکی

 

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید هیجان و ایجاد جنب‌وجوش در بین مخاطب‌ها، فاکتور مهمی درایجاد انگیزه به حساب می‌آید. حس خوب مورد تشویق قرار گرفتن، شرکت در یک رقابت سالم و در نهایت وجود یک جایزه، خون تازه‌ای را در رگ مشتری‌ به جریان می‌‍‌اندازد و واداراش می‌کند تا در رقابت شرکت کند.

شرکت کردن در مسابقات پیامکی، باعث می‌شود تا مشتری با برند و به دنبال آن محصولات شما آشنا شود که البته این آشنایی سرنخی می‌شود برای فروش بیشتر محصولاتتان در آینده‌ای نزدیک.

قواعد تبلیغات پیامکی

قبل از اینکه وارد گود رقابت بشویم، بهتر است تا اول از چند و چون کار باخبر شویم و اصول کار را یاد بگیریم تا خدایی نکرده بی‌گدار به آب نزینم

مثلاً بهتر است بدانیم که هزینه ورود به یک رقابت تبلیغاتی باید مبلغ مشخص و تعریف‌شده‌ای باشد. تمام اطلاعات و نوشته‌های ارائه شده هم باید معتبر و صحیح باشند و شانس برنده شدن را داشته باشند.

مسئولیت اجرای مسابقه را هم باید یک نفر برعهده بگیرد که معمولاً با شرکت برگزارکننده و یا کمپین‌هایی است که در آن سهم درآمد قابل استفاده‌ای را دارند.

برگزاری-مسابقه-پیامکی

مورد دیگری که لازم است به آن توجه کنید این است که پیشنهاد شرکت در مسابقه تبلیغاتی باید در همه موارد واضح و مشخص باشد؛ مثلاً:

  •  - رقابت بر سر چه موضوعی است.
  •  - مراحل مورد نیاز که مخاطب باید برای رقابت در این مسابقه طی کند چیست؟
  •  - هزینه کامل ورود به رقابت.
  •  - مبنایی که نتایج براساس آن تعیین می‌شود.
  •  - تاریخ بسته شدن رقابت.
  •  - چگونه نتایج مسابقه مشخص می‌شود.
  •  - چگونه مخاطب می‌تواند یک نسخه از قوانین رقابت را به دست آورد.
  •  - چگونه برنده می‌تواند جایزه را بدست آورد.
  •  

بهتر است مشتری‌ها قبل از اینکه وارد رقابت شوند، درجریان اطلاعات بالا قرار بگیرند تا بعداً ناراضایتی پیش نیاید (به عنوان مثال می‌توانید شرکت کننده‌ها را به یک صفحه وب هدایت کنید که در آن اطلاعات فوق به عنوان بخشی از روند شرکت در مسابقه ارائه می‌شود.).

در مورد تاریخ اتمام مسابقه باید به موارد دیگری هم توجه کنید که در ادامه برایتان آورده‌ایم:

تاریخ بسته شدن مسابقه

مسابقه باید تاریخ بسته شدن خاصی داشته باشد، مگر آنکه پای جوایز فوری وسط باشد.

هر مشتری که وارد رقابت می‌شود باید بتواند یک پاسخ ارسال کند و بعد پیامکی برایش فرستاده شود که نشان دهد ورودش به مسابقه ثبت شده است. هنگامی که تاریخ به اتمام برسد، اگر جوایز معتبری وجود داشته باشد، باید به برنده یا برنده‌ها داده شود.

جوایز باید ظرف مدت مشخصی از تاریخ بسته شدن ارسال شود، مگر اینکه تحت شرایط خاصی این زمان بیشتر شود که در این صورت باید قبلاً در قوانین رقابت به وضوح بیان شده باشد. بعد از سی روز پس از تاریخ بسته شدن رقابت، برای هر شرکت کننده پاسخی ارسال شود که نشان دهد رقابت بسته شده است.

کارهایی که نباید انجام بدهید

توجه داشته باشید که مسابقه تبلیغاتی شما نباید:

شانس برنده شدن جایزه را زیاد کند
یا نشان دهد که برنده شدن یک جایزه، حتمی است

برای راه‌اندازی سامانه قرعه کشی بر روی وب البته با استفاده از پنل پیامکی، می‌توانید کد منحصر‌به‌فردی را تعریف کنید که در مراسم یا مسابقاتی که به صورت دوره‌ای انجام می‌شوند به کار می‌رود. این کار نه تنها باعث جلب اعتماد مشتریان می‌شود؛ بلکه مدیریت کمپین‌ها را هم وادار به فروش محصولات به روش‌های عادلانه می‌کند.

SMS-competition

قرعه کشی پیامکی از نمای نزدیک‌ تر

قرعه کشی پیامکی، با استفاده از برنامه‌های دروازه پیامکی انجام می‌شود. گیت‌های پیامکی در اکثر کشورها به شکل «کد کوتاه» ارائه می‌شوند و با مرکز خدمات پیام کوتاه شرکت مخابرات ارتباط برقرار می‌کنند. شرکت مخابرات یک کد کوتاه را برای هر شرکت‌کننده تعریف می‌کند.

در واقع یک نرم‌افزار به خصوص، کد یا پین قرعه‌کشی را به صورت رندوم تولید و آنها را در پایگاه داده‌های سامانه‌ قرعه‌‌کشی نگهداری می‌کند و خروجی اکسل راجهت چاپ کارت قرعه کشی ارائه می‌دهد. تولید کد، می‌تواند دستی باشد یا توسط سیستم، به روز تولید شود. در حالت اول، لیست کامل کدها در فایلی به برنامه داده می‌شود و درحالت دوم به صورت حروف یا علائم تولید می‌شود. کد به کاربر داده می‌شود و پاسخ اعلام شده از طرف کاربر در محلی ثبت می‌شود.

مشتریان برای شرکت کردن در مسابقه، شماره تلفن همراه خود را برای برنامه ارسال می‌کنند که نرم‌افزار باید بتواند آنها را درگروه‌های جدا ذخیره کند و یک بانک اطلاعاتی کامل تهیه کند تا در نهایت خدمات دیگری هم در صورت نیاز ارائه کند.

نرم افزار مربوطه باید بتواند تمام عملیات دریافت یا انتخاب کدها را آنلاین انجام داده و امکان برگزاری کمپین‌های مختلف و جداگانه و نمایش برندگان بصورت گرافیکی راداشته باشد. دریافت پاسخ مناسب از نکات مهم یک قرعه کشی سالم است.

از دیگر مزایای این دست از نرم‌افزارها می‌توانیم به تعریف ردیف برای شرکت‌کنندگان، نمایش برندگان بر اساس اعداد خارج شده از گردونه در اجراهای زنده ،خصوصی‌سازی پیامک‌های ارسالی به شرکت‌کنندگان و امکان اتصال سایت مدیریت به پنل سامانه پیامکی اشاره کنیم.

حتی می‌توانیم به شرکت‌کننده‌ها بر اساس دفعات شرکت کردن امتیاز بدهیم که البته امکان برنده شدن‌شان هم بالا می‌رود.

 

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

جهت استفاده از سامانه پیام کوتاه عدد 2000 را به 10001391 پیامک کنید یا از لینک زیر اقدام نمایید.

ثبت-نام-پنل-پیامکی

کد BSC : 66375117127152024-2073485056-18196;