نقش ارسال پیامک در مدیریت بحران کرونا

4 از 5 (3 نظر)

بحران کرونا ویروس و نقش ارسال پیامک

 

با اعلام ورود ویروس کرونا به کشور تمام اقشار به نوعی درگیر و تحت فشار قرار گرفتند. ورود و شیوع کرونا ویروس، اثرات، فشارها، گروه های تحت ریسک و … در صدر خبرها قرار گرفتند و تقریبا آمار و اخبار آن در تمام لحظات پیگیری شد.

زمانی که موضوعی جدی می شود بحران ها و چالش های خود را به همراه دارد. مدیریت بحران کرونا ویروس در دسته های مختلف و به صورت های متفاوت پیاده سازی شد.

برخی خبرها در رسانه های ملی، اخبار همگانی و شبکه های مجازی اعلام شدند اما راه ارتباطی دیگری نیز برای اعلام اخبار توسط وزارت بهداشت انتخاب شد و آن ارسال پیام های آموزشی پیشگیری از کرونا و راه های مراقبتی از طریق ارسال پیامک بود.

در مدیریت بحران کرونا ویروس که تمام اقشار و کسب و کارها را دچار چالش نموده بود، ارسال پیامک در جایگاه دیگری قرار گرفت و البته کارآمدی ارسال پیام کوتاه نیز مجددا اثبات شد.

Corona-virus-crisis-and-the-role-of-sms

 

نکات مهم در ارسال پیامک در این شرایط

1- اولین و مهم ترین نکته پشتیبانی و همدلی خود را نشان دهید

نشان دادن حمایت و همدلی در این بحران بسیار بهتر از سکوت است. در حالی که شرکت های بزرگ مانند مایکروسافت ، دل، کارگیل ، L’Oréal ، LVMH و کرینگ میلیون ها دلار برای تأمین اعتبار صلیب سرخ چین اهدا کرده اند ، مارک هایی که نمی توانند کمک مالی اهدا کنند می توانند با به اشتراک گذاشتن پیام های انگیزشی ، ایجاد محتوا آموزشی برای مصرف کنندگان وچگونگی ایمن نگه داشتن، کمک خود را ابراز کنند.

2- فروش و تمرکز بر ایجاد ارزش تجاری برند فراموش کنید

نیازی نیست که کاملا بازاریابی خود را متوقف کنید اما جلوگیری از هرگونه فروش سخت و حتی فروش نرم در این دوره نیز حائز اهمیت است. یک کارشناس بازاریابی پیشنهاد می کند که برندها رویکردهای متفاوتی را براساس آن دسته از طبقه بندی  که در آن قرار دهند: تقاضا ، آنلاین یا آفلاین. اتخاذ کنند.

3- صنایع پر تقاضا

همانطور که گفته شد ، در این دوره ، تقاضا برای صنایع خاص مانند آموزش آنلاین، ارتباط از راه دور و سلامتی و تناسب اندام افزایش یافته است. مشاغل موجود در این صنایع برای کمک به مصرف کنندگان باید خدمات مالی و یا ایجاد سرویس ها و یا محصولاتی را در نظر بگیرند. هم اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید شرکت های بسیاری به طور جدی بر روی آموزش آنلاین یا برگزاری وبینار و اجرای سمینار ها به صورت لایو متمرکز شده اند و برای مشترکین خود تخفیفات ویژه ای را در نظر گرفته اند همچنین بستر های اشتراک گذاری ویدیو و یا نمایش فیلم شاهد افزایش کاربران فعال خود بوده اند.

4- کسب و کار های آنلاین

برندهایی که قبلاً به طور فعال محتوای خود را به صورت آنلاین منتشر می کردند اما محصولات غیر ضروری مانند لوازم آرایشی و یا پوشاک را می فروشند ، باید در این دوره به انتشار مطالب ادامه دهند – فقط بخاطر داشته باشید که از هرگونه تبلیغاتی اعم از اجرای فروش و تخفیف هایی که ممکن است غیر ضروری به نظر برسند ، خودداری کنید.

به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی مارک های آنلاین مورد چگونگی تطبیق استراتژی محتوای آنلاین خود برای مقابله با افت کاربران اظهار داشت: “ما درباره اینکه چگونه می توانیم محتوای رسانه های اجتماعی مرتبط تر بسازیم ، فکر کردیم. ما متوجه شدیم که در این مدت مصرف کنندگان بیشتر به تجهیزات تناسب اندام ما علاقه مند شده اند زیرا آنها  بیشتر درخانه هستند ، بنابراین برای کمک به آنها در این زمینه مجموعه های آموزشی تناسب اندام را قراردادیم.

5- کسب و کارهای آفلاین

کسب و کارهای آفلاین در این دوران می توانند از بستر آنلاین برای ارائه محصولات خود بهره ببرند و کالای خود را در market place هایی نظیر دیجیکالا و یا در جستوگر کالایی مانند ترب و …. به نمایش بگذارند .  درست است که حضور فیزیکی افراد در بازار و مراکز فروش کم شده است اما حضور آنلاین هنوز هم گسترده و در این روز ها حتی بیشتر نیز شده است.

این زمان برای تمامی ما زمانی چالش برانگیز است  اما بحران موقتی است. با توجه به اینکه مردم وقت زیادی را به صورت آنلاین می گذرانند ، این یک فرصت عالی برای تمرکز بر ایجاد ارزش تجاری برند با تعامل با مصرف کنندگان و ارائه مطالب با کیفیت برای آنها است. تمرکز خود را روی سرگرمی ، آموزش و همدردی بیشتر متمرکز کنید – بدانید که برند شما پس از گذشت این زمان از مزایا این نگرش سود خواهد برد.

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

جهت استفاده از سامانه پیامک عدد 2000 را به 10001391 پیامک کنید و یا از لینک زیر اقدام نمایید.

ثبت-نام-پنل-پیامکی

کد BSC : 66375117127442024-49074825-18532;