کوتاه کننده لینک چیست

4.4 از 5 (5 نظر)

کوتاه کننده لینک

 کوتاه کننده لینک ابزاری است برای کوتاه کردن لینک های بلند و تبدیل آن به لینک های کوتاهتر در مواردی که با کمبود فضا مواجه هستیم یا لینک بسیار طولانی است، از این ابزار استفاده می شود. برای مثال توییتر در آن با محدودیت 140 کاراکتری روبرو هستیم،در صورتی که از لینک کوتاه نشده استفاده شود حتی ممکن است کل 140 کاراکتر و بیشتر از آن را اشغال کند و جایی برای اضافه کردن مطلب باقی نماند.

پس از باز کردن یک لینک کوتاه شده،صفحه سرویس دهنده باز می شود،سپس به صورت خودکار به لینک مورد نظر منتقل می شوید.این سرویس به مدیران سایت ها و شبکه ها این قابلیت را می دهد که تعداد دفعات باز شدن لینک را بدست آورند.

مزایای کوتاه کردن لینک

علت‌ها و انگیزه‌های متعددی باعث می‌شود که کابران اینترنت به استفاده از لینک های کوتاه شده علاقمند باشند.

یکی از این دلایل طولانی بودن کاراکترهای فارسیست. نمایش ندادن لینک واقعی به کاربران  انگیزه‌ی دیگر کوتاه کردن لینک هاست. 

کاربر تنها پس از کلیک کردن بر روی لینک می‌تواند متوجه شود که بر روی چه چیزی کلیک کرده است. این قابلیت، می‌تواند مورد استفاده های غیراخلاقی نیز قرار گیرد. به عنوان مثال شما را به سایتی هدایت کند که اگر نامش را دیده بودید، روی آن کلیک نمی‌کردید.

Link-Shortener

 

چند سرویس کوتاه کننده لینک

goo.go : گوگل علاوه بر سرویس ها و ابزارهی متنوعی که در اختیار کاربران قرار می دهد ابزار پرکاربرد کوتاه کننده لینک را نیز ارائه کرده است که در ادامه مطالب به نحوه استفاده از آن اشاره شده است.

bit.ly : از سرویسهای محبوب دیگر در زمینه کوتاه کننده لینک bit.ly می باشد. که امکاناتی چون :

  • - اندازه گیری و نمایش عملکرد لینک های کوتاه منتشر شده
  • - بررسی عملکرد لینک به صورت جداگانه و یا در حالت کمپین
  • - نمایش آمار کلیک بر روی لینک های کوتاه شده
  • - نمایش آمار کلیک لینک ها بر روی هر یک از پلتفرم های متصل شده
  • - نمایش بیشترین زمان استفاده از لینک های منتشر شده
  • - شخصی سازی لینک های کوتاه شده …
  •  

tinyurl.com : یکی دیگر از سرویسهای کوتاه کننده لینک سرویس tinyurl.com است در این سرویس نیز با قرار دادن لینک طولانی در فیلد مشخص شده و زدن دکمه make tiny URL در زمان اندکی لینک طولانی خود را به لینکی کوتاه تبدیل نمایید.

Ow.ly : سرویس Ow.ly را نیز می توان به عنوان یک کوتاه کننده لینک که مانند سرویس های دیگر امکان اندازه گیری ترافیک، شمارش کلیک ها و … را ارائه می دهد، اشاره کرد. البته برای استفاده از خدمات این سرویس باید حتما در آن ثبت نام کرد و برخی از خدمات آن نیز غیر رایگان می باشند.

Ouo.io : سرویس کوتاه کننده لینک Ouo.io علاوه بر کوتاه کردن لینک امکان کسب درآمد را نیز با مشاهده تبلیغ فراهم کرده است.

 

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

جهت استفاده از پنل اس ام اس عدد 2000 را به 10001391 پیامک کنید یا از لینک زیر اقدام نمایید.

ثبت-نام-پنل-پیامکی

کد BSC : 663751171275020241110110629-18436;