سامانه پیامک صوتی چگونه متولد شد؟

4.25 از 5 (4 نظر)

سامانه پیامک صوتی چگونه متولد شد؟

بیشترین زمانی که از گوشی‌تان دور بوده‌اید چقدر بوده است؟

اگر دارید برای یافتن پاسخ سؤال بالا، با ذهن خود کلنجار می‌روید و واقعاً نمی‌دانید که بیشترین مدت زمانی که بدون گوشی سر کرده‌اید چقدر است، و یا اینکه پاسخ شما دقایق زیادی را شامل نمی‌شود، باید بگویم که حق دارید.

زیرا شما فرزند زمانه خود هستید و زمانه شما عصر ارتباطات نام دارد.

این واقعیت امروزی، بر کیفیت و روش‌های بازاریابی و فروش نیز اثر زیادی گذاشته و ما در این مقاله می‌خواهیم راجع به بازاریابی پیامکی و چالش‌ها و راه حل های آن صحبت کنیم.

بگذارید کمی به عقب‌تر برگردیم. زمانی که اولین تلفن همراه در سال ۱۹۷۳ میلادی وارد بازارهای جهانی و در سال ۱۳۷۲ وارد بازار ایران شد. تا سال ۱۹۹۱ استفاده از تلفن‌های همراه فقط به تماس صوتی محدود بودند و اولین بار در سال ۱۹۹۲ اولین پیام کوتاه در جهان ارسال شد. البته در ایران این اتفاق با ۸ سال تأخیر و در سال ۱۳۸۱ افتاد.

از آن به بعد پیام کوتاه، به علت هزینه‌های کمتری که در مقایسه با تماس تلفنی داشت از طرف مردم مورد استقبال زیادی قرار گرفت. استفاده از پیام کوتاه به استفاده‌های شخصی محدود نشد و کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلفی برای مقاصد بازاریابی و اطلاع‌رسانی خود از آن بهره بردند. بااین‌حال شاهد هستیم که پس از گذشت ۱۵ سال از ارسال اولین پیام کوتاه در ایران امروز مردم مانند سابق به آن توجهی ندارند. درواقع بسیاری از مردم پس از دریافت پیام کوتاه بدون تفاوت از کنار آن می‌گذرند.

Audio-SMS

 

اما علت این اتفاق چیست؟

می‌توان گفت اولین علت این است که دریافت تعداد زیادی از پیامک‌های متنی شخصی و تبلیغاتی در طول روز، مردم را نسبت به پیامک بی‌رغبت کرده و در حقیقت مردم از دریافت مکرر آن‌ها خسته شده‌اند.

پیامک های متنی در عین خلاصه و ارزان بودن از انتقال احساس و لحن بیان فرستنده عاجز هستند. این مسئله می‌تواند در خیلی از مواقع باعث بروز سوء تفاهم شود.

دقت در ارسال پیامک های متنی پایین است و تضمین مناسبی برای ارسال و تحویل به ‌موقع پیامک به شخص گیرنده وجود ندارد.

بدتر از همه اینکه در سال‌های اخیر امکانی از طرف مخابرات ایجاد شد تا مردم شماره خودشان را به لیست سیاه مخابرات اضافه کنند. متأسفانه ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره‌های لیست سیاه مخابرات ممکن نیست.

محدودیت‌ها و مشکلاتی که برای پیامک برشمردیم باعث شده که استراتژی‌های بازاریابی پیامکی کسب و کارها شکست بخورد و صاحبان کسب و کار به دنبال راه چاره و روش جایگزین بگردند.

حالا سؤال اینجاست که چه پیشنهاد مناسبی به عنوان جایگزین پیامک وجود دارد؟

شرکت‌های فعال حوزه ارتباطات و نرم افزار بررسی‌های زیادی دراین‌باره انجام دادند و درنهایت سامانه پیامک صوتی را به عنوان جایگزین مناسب پیامک ارائه دادند.

مزیت اصلی صدا و پیام‌های صوتی در این است که می‌توانند احساس و لحن کلام را به مخاطب انتقال بدهند. علاوه بر انتقال احساس، سرعت انتقال پیام و اطمینان از اینکه پیام صوتی به کاربر می‌رسد نیز از مزیت‌های اصلی محسوب می‌شود.

مثلاً این امکان وجود دارد تعداد دفعات تلاش مجدد برای ارسال پیام صوتی به مخاطبان مشخص شوند و در صورتی که دفعه اول پیام به مخاطب نرسید، پیام مجدد برای او ارسال شود.

پیام‌های صوتی در صنعت تبلیغات و بازاریابی نیز به صورت گسترده استفاده می‌شوند. بین بازاریاب‌ها معروف است که برای فروش محصول به مشتری، باید به احساسات او نفوذ کرد. و همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم از آنجا که در صدا لحن و حس گوینده حضور دارد، تأثیر بسزایی بر تصمیم خرید مشتری خواهد داشت. و این به بهبود فروش شما کمک می‌کند.

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

جهت ثبت نام سامانه پیام صوتی پارس گرین عدد 2000 را به سامانه10001391 پیامک کنید و یا از لینک زیر اقدام نمایید.

ثبت-نام-پنل-پیامکی

 
کد BSC : 663751171272720241800373675-32224;