پرورش توانایی صدا برای بازاریابی

4.25 از 5 (4 نظر)

پرورش صدای بازاریاب

تربیت صدای بازاریاب فقط در رابطه‌ی متقابل با تجربه‌های عاطفی مرتبط با کالا و خدمات امکان‌پذیر است و هرگز هیچ نوعی از صدا، واژه‌ها را از معنای زنده‌ی آن‌ها جدا نمی‌کند و هر صدایی بیان‌کننده معنی یا احساس یا حالتی خواهد بود. برای تربیت صدا در امور بازاریابی و برندینگ بایستی توجه داشت که صدا و بیان انسان، حاصل عوامل مختلف فیزیولوژیکی (اندام‌های تنفسی و گفتاری)، روان ‌شناختی (شخصیت) و اجتماعی (وضع آموزش‌وپرورش و پایگاه اجتماعی) است. پس در پرورش صدا و بیان باید به همه این جنبه‌ها نظر داشت.

در گام نخست، تمریناتی برای شل کردن عضلات، به این صورت که عضلات هیچ‌گونه فرمانی از مغز دریافت نمی‌کنند و کاملاً رها و شل‌اند، تنفس، تقویت عضلات لب و زبان وجود دارند. این تمرینات صدای بازاریاب را هم‌زمان با انجام، باز می‌کنند. بازاریاب و فروشنده براثر این تمرینات قدرتی و قاطعیتی بیشتر (با تلاشی کمتر) در خود می‌یابد و نت‌هایی را در صدای خود تشخیص می‌دهد که قبلاً خبری از آن‌ها نبوده و امکانات بالقوه صدایش برایش آشکار می‌شود. آواز خواندن نیز طریقه بسیار خوبی برای بسط دادن صداست، نفس را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا تشدیدکننده‌های صدا را بیابید.

پرورش-صدا-بازاریاب

 

پرورش صدا، ریشه‌دار کردن و عمق بخشیدن به آن با به کار انداختن دنده‌های تحتانی و پایین بردن دیافراگم به درون شکم و تا جای ممکن از عمق بدن نفس کشیدن آغاز شده و با توجه عمیق به مفهوم و احساس کلام ادامه می‌یابد. با ریشه‌ دار کردن صدا و یافتن انرژی در نواحی مختلف دستگاه تنفسی و گفتاری و با صرف تلاش آگاهانه، صدا انعطاف و آزادی بیشتری یافته، قاطع‌تر و قوی‌تر می‌شود.

محدودیت و تنش در صدا اغلب از فقدان اعتماد به‌ نفس می‌آید بدین مفهوم که بازاریاب هر چه بیشتر نگران ارائه خود و محصول خود است، سعی بی‌منطق بیشتری می‌کند تا مشتری را نسبت بکار خود مطمئن سازد. همه تنش‌های غیر لازم، انرژی تلف‌شده‌اند. اگر به اندازه کافی انرژی صرف نکنید، مشتری صدایتان را نخواهد شنید و از طرفی اگر بیش ‌از حد انرژی صرف کنید این انرژی به‌ صورت تنفس شدید و صدای بیش ‌از حد بلند، حیف‌ و میل می‌شود.

این همان چیزی ست که به مبالغه‌ی ساختگی در احساس و درشت‌نمایی آنچه در مورد محصول احساس می‌کنید منجر می‌شود. در زندگی روزمره نیز انسان‌ها در برابر کسی که بیش‌ازحد بی‌تاب است یا زیاده شور و حرارت نشان می‌دهد و یا هنگام حرف زدن به‌سوی آن‌ها پیش می‌آید و در گوشه‌ای گیرشان می‌اندازد، پس می‌زنند. صدای خوب، مستلزم ایجاد توازن ظریف و حساس بین انرژی فیزیکی و انرژی عاطفی است که برای آن باید صدا را هم به طریق فنی و هم از راه تقویت تخیل و شعور پرورش داد.

به‌عنوان بازاریاب بایستی امکانات و توانایی‌های صدای خود را بازشناسید و پرورش دهید. واقع بینانه و نه ذهنی ارزیابی کنید. صدای واقعی ما با آنچه می‌شنویم متفاوت است و بسیاری سوءتفاهم‌ها به این دلیل است که صدای شخص، مقصود وی را نمی‌رساند. ما بخشی از صدای خود را از طریق هدایت استخوانی و لرزش‌های درون جمجمه دریافت می‌کنیم و بخشی دیگر را به‌صورت ذهنی می‌شنویم. یعنی آنچه می‌شنویم از یک‌سو آمیخته است با مقصودی که از صدای خوب و مناسب داریم و از سوی دیگر با مفهوم و مطلبی که می‌خواهیم بگوییم. به بیانی مثل والیبالیست‌ها و پیانیست‌ها بازاریاب هم اگر عضلات مؤثر در تولید صدا را ورزش دهد می‌تواند بر کارایی و چالاکی آن‌ها اثر مستقیم بگذارد.

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

جهت ثبت نام سامانه پیام صوتی پارس گرین عدد 2000 را به سامانه10001391 پیامک کنید و یا از لینک زیر اقدام نمایید.

ثبت-نام-پنل-پیامکی

 
کد BSC : 663751171275520241722591739-32236;