وب سرویس اس ام اس REST

4.25 از 5 (4 نظر)

وب سرویس اس ام اس REST

در این مطلب در مورد وب سرویس اس ام اس REST صحبت خواهیم کرد.

فناوری هوشمند با ارائه وب سرویس پیامک REST برای کاربران امکان ارسال و دریافت پیامک و برای برقراری تماس اینترنتی را مهیا می کند.

REST يك معماري براي طراحي برنامه‌هاي شبكه است كه ترکیبی از چند معماری مبتنی بر شبکه مي‌باشد و محدودیت‌هايی جهت تعریف يك واسط اتصال یکنواخت براي آن درنظر گرفته شده است.

REST مخفف  Representational State Transfer “انتقال بازنمودی حالت” است.

به جاي استفاده از مكانيزم هاي پيچيده اي مانند CORBA، RPC يا SOAP براي اتصال ماشين ها ، ازHTTP ساده براي برقراري ارتباط بين ماشين‌ها استفاده شود.

شش مدل REST براي معماری برنامه‌هاي شبكه تعريف می شود : كلاينت سرور (client-server) باشد. بدون حالت (stateless) باشد. قابليت cache داشته باشد. (cacheable) سيستم لايه‌بندي شده (layered system) داشته باشد. واسط يكنواخت (uniform interface) داشته باشد. داراي قابليت كد در صورت نياز (code on demand) باشد.  به سيستمي كه این شش مدل را رعايت نمايد، RESTful مي‌گويند.

برنامه نويسي REST جايگزيني مناسب براي وب سرويس‌ ها است.

RESTful روشی برای ایجاد، خواندن، آپدیت نمودن و یا حذف اطلاعات بر روی سروری است که از HTTP call های ساده استفاده می کنند. در واقع REST یک مدل طراحی برای برنامه های شبکه ای می باشد که ارتباط بین دو سیستم (client-server) را توسط یک پروتکل (مانند http، smtp، ftp و …) ایجاد می کند. برنامه های بر پایه این روش/معماری، ReSTful application نامیده می شوند، چرا که فقط با request های CRUD (مخفف create update read delete) پروتکل واسط، با هدف تعامل برقرار می کنند.  


وب سرویس ارسال اس ام اس REST

یکی از روش های ایجاد رضایتمندی برای کاربران سامانه پیامک ایجاد روش ها مختلف برای ارسال پیامک می باشد که وب سرویس یکی از این روش ها است. استفاده از تکنولوژی SOA یکی از این روش ها می باشد که  به منظور بهبود و توسعه عملکرد سیستم این وب سرویس ها بصورت REST هم  طراحی و پیاده سازی می شود. با این روش به صادگی می توان با سامانه ارتباط برقرار کرد و اقدام به ارسال پیامک نمود.

لازم به ذکر است که فعال سازي وب سرويس به صورت کاملا رايگان انجام مي گردد و هيچ گونه وجهي براي اين منظور از شما کاربران عزيز دريافت نخواهد شد.

بعد از فعال سازس وب سرويس و شارژ سامانه مي توانيد عمليات پياده سازي و تست اوليه را آغاز نماييد. ضمنا نمونه کد هاي استفاده از وب سرويس براي زبان هاي برنامه نويسي مختلف از سامانه قابل دريافت است. در صورت بروز هرگونه مشکل در استفاده از وب سرويس با ما در تماس باشيد

مزایا و کاربرد وب سرویس ارسال پیامک

ارسال پیامک از نرم افزارها (حسابداری، انبارداری،…..) برای ارتباط با مشتری
ارسال پیامک از سایت های مختلف
ارسال پیامک کد فعال سازی برای مشتریان جدید سایت ها
ارسال پیامک فراموشی رمز عبور برای کاربران سایت
ارسال پیامک های مناسبتی از سایت و نرم افزار
ارسال پیامک از طریق دستگاه های حضور و غیاب
ارسال پیامک ورود و خروج دانش آموزان به والدین
ارسال پیامک ورود به سیستم بانکداری اینترنتی به مشتریان موسسات مالی و بانک ها
ارسال پیامک واریز و برداشت وجه ویژه موسسات مالی و بانک ها
ارسال پیامک های هشداری از سایت ها و نرم افزارها
ارسال پیامک های یادآوری از سایت و نرم اقزار

webservice_factory_office

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : 109667661128492024-910535550-17872;