وب سرویس پیامکی

4.25 از 5 (4 نظر)

وب سرویس پیامکی

در این مطلب قصد داریم در مورد وب سرویس پیامکی توضیح مختصری بدهیم

وب سرویس‌ها، برنامه‌هایی هستند که تحت وب قابل دسترسی می‌باشند و از طریق پروتکل‌های استانداری به انتقال و مبادله دیتا با سایر برنامه‌های کاربردی می پردازد.

وب سرویس تحت وب یا ای پی آی ، برای برنامه نویسان و طراحان وب سایت کاربرد بسیاری دارد و آنها را قادر می سازد تا با استفاده از سرویس های تحت وب ، بتوانند پیامک های خود را با استفاده از خط خریداری شده به آسانی ارسال و دریافت نمایند. این سرویس به شما اجازه میدهد وب سایت یا نرم افزار خود را از طریق چند خط کدنویسی به سامانه متصل کرده و اقدام به ارسال، دریافت پیامک های خود از  این طریق نمایید.

چرا از وب سرویس استفاده کنیم؟

با استفاده از وب سرویس این امکان برای شما وجود دارد که یک ارتباط هوشمند و دو طرفه با کاربران وب سایت یا نرم افزار خود برقرار کنید.

به این ترتیب سیستم شما با توجه به نیاز می‌تواند از طریق سامانه پیامک ارسال کند، پیامک های دریافتی را از سامانه تحویل گیرد و تحلیل نماید، یا حتی به مدیریت پیامک‌های قبلی بپردازد


زبان های برنامه نویسی

شما با استفاده از هر زبان برنامه نویسی میتوانید با وب سرویس ارتباط برقرار کنید که این وب سر.یس از زبان های رایج مانند  #C، PHP، Delphi، VB.net  و #c، Linuxshell پشتیبانی میکند.

یکی از بهترین ویژگی های وب‌سرویس‌های سامانه پیامکی، این است که شما میتوانید با دو روش REST و SOAP  به سامانه ملی پیامک متصل شوید.

REST: یک سبک معماری و رویکردی برای ارائه سرویس‌ها وAPI های عمومی روی بستر اینترنت با استفاده از پروتکلHTTP  می باشد. REST روی دسترسی به منابع آدرس‌دار با یک رابط ثابت متمرکز شده است (یعنی اینکه هر منبعی دارای URL مشخص و واحدی است).
رابط ارائه شده از این جهت ثابت است که از معماری Restful برای طراحی آن استفاده میشود. در این نوع از طراحی، از عملیات موجود در خود HTTP مانند: POST، GET، PUT، DELETE بهره برداری می‌شود.

روی این سرویس با معماری REST، عملیات موجود در HTTP به صورت GET تعریف شده است که با استفاده از یک URL می‌توانید پیامک ارسال کنید.

در این سرویس برای تمامی درخواست هایی که صرفا برای ارسال پیامک می‌باشد نه سایر امور REST میتواند گزینه مناسبی باشد و برای اتصال اپلیکیشن‌ها به دلیل سرعت بهتر میتوانید از REST استفاده کنید.

SOAP: یک پروتکل انتقال پیام می‌باشد که به برنامه‌های درحال اجرا بر روی سیستم‌های مجزا اجازۀ تعامل و تبادل پیام را میدهد. در SOAP فرمت پیام‌ها XML است و پیام ساختار مخصوص خود را دارد.
تمامی امور پیامکی از قبیل ارسال پیامک، ارسال پیامک زمان‌دار، ارسال پیامک صوتی، دریافت وضعیت ارسال (delivey)، دریافت، تغییر موجودی حساب، حذف پیامک، مشاهده پیام‌های ارسالی و دریافتی، کار با تیکت، اضافه کردن کاربر و عملیات کاربری، ایجاد شاخه و کار با عملیات مربوط به آن و… روی SOAP قابل دسترسی هستند.

برای استفاده از SOAP نیاز است که فقط برنامه‌تان را از طریق آدرس‌هایی که داخل مستندات درج شده‌اند به وب سرویس متصل کنید.

 

webservice_travel_agency

 

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید یا سوالی برایتان پیش آمده است ، با بخش پشتیبانی پارس گرین به شماره تلفن 02141757000 تماس بگیرید .

 

telephone

مشاوره-رایگان

کد BSC : 66375117123492024351766978-17860;