توکن صوتی - رمز یکبار مصرف یا otp

3.57 از 5 (52 نظر)

وب سرویس کپچای صوتی - رمز یکبار مصرف صوتی

CAPTCHA مخفف شده عبارت Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart می باشد.

 رمز یکبار مصرف یا  یک بار رمز یا OTP یا One Time Password برای دسترسی امن کاربران به نرم افزار ها یا سیستم های آنلاین است. رمز یک بار مصرف یک رمز تصادفی و متغییر است .

معمولاً در فرم های اینترنتی تصاویری را می بینیم که داخل آن اعداد و حروف به صورت نامرتب دیده می شود که نوعی تست است. نام این تکست‌ها CAPTCHA می باشد که هدف از طراحی آن، این است که مشخص شود كاربر در حقیقت انسان است يا رایانه!! در صورت آنکه کپچا تشخیص دهد که یک ربات اینترنتی قصد پر کردن فرم مذکور را دارد، اجازه ادامه روند را نداده و بدین طریق از اسپم کردن، هک و سایر حملات اینترنتی جلوگیری می‌کند. متداول‌ترین مدل این تست‌ها شامل تعدادی حروف به‌هم ریخته و درهم می‌شود.

captcha-api-توکن-صوتی

 

یکی از انواع جایگزین CAPTCHA‌های تصویری، مدل صوتی آن است. این مدل ، شامل صدای یک‌سری از حروف یا اعداد است. البته این حروف یا اعداد خیلی ساده بیان می‌شود و شما تنها نیاز دارید آنها را کپی کنید. البته مشکل اینجاست که ممکن است برنامه علاوه بر پخش خود صداها یک‌سری از صداهای پشت صحنه را هم برای شما ایجاد کند. هدف از این کار، ممانعت از تکمیل این تست‌ها توسط برنامه‌های خودکار مانند اپلیکیشن‌های تشخیص صدای رایانه است.

captcha-webservice-وب-سرویس-توکن-یا-کپچای-صوتی

با استفاده از وب سرویس کپچای صوتی میتوانید از طریق نرم افزار خود به این قابلیت دسترسی داشته باشید و امنیت نرم افزار خود را بالا ببرید. سرویس پیامک صوتی پارس گرین به شما این امکان را می دهد که بسیار ساده و سریع از این قابلیت استفاده کنید.

 

VoiceAPI_Help
 

از لینک بالا میتوانید فایل راهنمای استفاده از توکن صوتی را دانلود نمایید.

و از لینک زیر می توانید کاملا رایگان ثبت نام کرده و از خدمات ما بهره مند شوید.

 

ثبت-نام-رایگان

کد BSC : 1096676611283820241178576954-10064;